Motljus och mycket skärpedjup

 
 
 
 
 
 
En härlig fotostund med den människa jag tycker om mest av alla. Det är dessa stunder vi har som roligast, att tillsammans få hålla på med något som vi båda har ett enormt intresse för. Vi testar allt möjligt som tex motljus vilket gör bilderna bleka och ljusa där konturerna framhäver lite extra. Något jag tycker är jätte fint på porträtt bilder är när bakgrunden har mycket skärpedjup och blir oskarp så att man lägger fokus och framhäver det viktiga i bilden. Eller vad tycker ni?
 

Kram Felicia
1 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Superhärliga bilder, syns att ni tycker om det ni gör! :) Sedan måste jag ju bara påpeka (ord- och fotonörden som jag är...) att man antingen har ett kort skärpedjup (oskarp bakgrund) eller ett långt skärpedjup (skarp bakgrund), men jag håller med det du skriver, kort skärpedjup är så himla fint på porträtt :)

Svar: Jag uppskattar verkligen att du rättar mig, jag har länge undrat hur man beskriver skärpedjupet, långt eller kort, mycket eller lite, haha! :) Så tack så jätte mycket!! Tar jätte gärna emot tips, åsikter och sådant! :)
Felicia

2 Sarah:

skriven

Fina bilder på er :)

Svar: Åh tack!
Felicia Beckius

3 Hanna Sahlqvist:

skriven

Det var super fina bilder ni tagit :)
Kram Hanna!

Svar: Tack så mycket!! (: Kram
Felicia Beckius

4 Amanda:

skriven

Ååh så söta! kram :)

Svar: Tack du (: Kram
Felicia Beckius

5 fotokoffe:

skriven

Ser jätte bra ut, fortsätt så här så kommer ni bli ännu bättre på tekniken och kreativiteten kommer inspireras 😊

Svar: Tack så jätte mycket! Ja man förbättras lite för varje gång, superkul.
Felicia Beckius

Kommentera här: